Csapatunk története

Csapatunk a Budafoki Református Egyházközséghez kapcsolódott és kapcsolódik ma is. Templomépítő lelkészünk, Demjén István vezetésével alakult meg 1922-ben (még a templom építése előtt).

A háború előtti csapat a határon. Szerintem Vereckénél...A csapat érdekes táborainak egyikén az egyházközség balatoni telkén építettek szállást (fa épület). Egy későbbi emlékezetes esemény az 1941-es felvidéki portya. Ekkor a visszatért területekre látogatott el a csapat. Meglátogatták az ezeréves határt, Kassát, és végül Esztergom felől jöttek haza. Mindezt egy helyi cég által biztosított teherautón.

Erről az időszakról bővebben a „Részletek a 241. sz. Bethlen Gábor cserkészcsapat történetéből” oldalon lehet olvasni.

A cserkészet betiltásával a csapat is megszűnt.

Csapatunk 2000 októberében alakult újjá a Hód és a Pitypang őrssel Pátkai Zsuzsanna st. vezetésével. (azóta cst. képesítésű) Sokat köszönhetünk Geyer Sándor Tibor cst-nek, a gyülekezet akkori lelkészének, Illés Dávidnak és természetesen a szülőknek... ;-) Azóta 23 nyári táborban, több tanyázáson és kiránduláson voltunk. 2001. júniusában Csobánkán, a mostani Közép-európai Cserkészpark területén voltunk. Ott zajlott az újoncpróba és a fogadalomtétel is. 2002. júniusában a balatonfelvidéki Pula község határában táboroztunk. Két új őrssel is növekedtünk.

Két cserkészünk kint volt a thaiföldi jamboreen.A XX. Cserkészvilágtalálkozón, Thaiföldön.

2003. augusztusában, a Cserhátban lévő Buják község határában táboroztunk a veszprémi 486. Bátorkeszi István cserkészcsapattal együtt. A táborban volt az újoncpróba és a fogadalomtétel is...

2004. augusztusában a zalai Újudvar mellett vertünk tanyát és építettünk fel Mátyás királyunk parancsára egy új udvarházat...

2005. júliusában az I. Kerületi Nagytáborban táborozott együtt az I. cserkészkerület majd' minden csapata a Somogyfajsz és Nadalos között elterülő legelőkön. A Bocskai-emlékévre tekintettel Bocskai keretmesével. A Dél-Budai cserkészkörzet 2. sz. (Háromszék) altáborában alkottuk Málnás községet.

2006. augusztusában a Sátoraljaújhelytől északra fekvő Kishuta közelében táboroztunk. Felépült a magyar emigránsok által alapított Nevada City. Városunk egy kis szigeten terült el, amit egy oldalról a patak, másik oldalról a Pálházi kisvasút ölelt körül. Az Kiegyezés, és további jó hírek hallatára hazatértünk a tengeren túlról...

2007. 100 éves a cserkészet, és újabb dzsembori. Immáron a 21. Angliában került megrendezésre a London melletti Hylands Parkban. A magyar kontingens 500 cserkésszel képviselteti magát. Csapatunkból Nagy Juli, és Németh Vajk résztvevők, Németh Klári a táncosok művészeti vezetője és Gémes Blanka az IST tagja.
Még a dzsembori és a VK előtt, de a regöstábor után megrendezésre került az idei évi Olimpia is a Gerecsében, Tardos határában.